ההיסטוריה של כסאות בר אז והיום

כסא בר מרקו

האם יצא לכם לשאול מהי ההיסטוריה של כסאות בר? מי יצר אותם ומה היה השימוש המקורי בכסאות בר? לאורך שנות ההיסטוריה בני אדם היו מייצרים כסאות שונים ולמטרות שונות כמו כס מלכות בתקופות הקדומות יותר. עם השנים התחום עבר מהפכה ושינויים רבים בעלי עיצובים ושימוש במגוון רחב של חומרי הגלם השונים.

השימוש העיקרי בעבור הרהיטים היה מעץ, לאחר מכן התחילו לשלב מתכות שונות ופיתחו את תחום הפלסטיק. כיום כבר ניתן לראות מגוון רחב של חומרי גלם איכותיים מאוד אשר עמידים לתנאים שונים בבית ומחוצה לו.

המונח כסא בר יכול להתייחס ל 2 דברים שונים, למשל:

בר בר כסוג של ישיבה:

כסא בר הוא סוג של שרפרף צר וגבוה הנפוץ בברים ופאבים. יש לו בדרך כלל מושב עגול או מלבני הנתמך ברגל בודדת או סט רגליים המחוברים להדום. כסא בר מיועד לשימוש על משטח או בר גבוה, ומאפשר לפטרונים לשבת בגובה נוח תוך שהם נהנים ממשקה או ארוחה.

ההיסטוריה של כסא בר כסוג של ישיבה לא לגמרי ברורה, אך סביר להניח שמקורו באירופה במאה ה-19. בתקופה זו החלה להתגבש התפתחות תרבות הבר המודרנית, וכסא בר הפך לאפשרות ישיבה פופולרית בברים ובבתי קפה ברחבי היבשת. העיצוב של הכסאות בר התפתח עם הזמן, עם גרסאות מודרניות המשלבות מגוון של חומרים ותכונות, כולל גובה מתכוונן, מושבים מסתובבים ועיצובים ארגונומיים.

כסא בר כמונח משפטי:

המונח “כסא בר” יכול להתייחס גם למונח משפטי שמקורו באנגליה של ימי הביניים. בימי הביניים, העיסוק במשפטים נשלט על ידי קבוצת עורכי דין הידועה בשם “פונדקי בית המשפט”. כדי להיות עורך דין, אדם היה צריך להתקבל לאחד הפונדקים הללו ולעבור שורה של בחינות. הבחינה הסופית כונתה “כסא בר”, והיא כללה את המועמד שישב על שרפרף (או ספסל) מול בר (או מעקה) ונחקר על ידי חבר שופטים. אם המועמד עבר את הבחינה, הם “זומנו ללשכה” והורשו לעסוק בעריכת דין. המונח “כסא בר” משמש עד היום כדי להתייחס לבחינה הסופית שעל סטודנטים למשפטים לעבור כדי להיות עורכי דין באנגליה ובוויילס.

שימוש בכסאות בר כיום

ההיסטוריה של כסאות בר החלה את דרכה בערך במאה ה-20 וניתן היה לראות אותם בברים בעיקר ובחלק ממסעדות ליד דלפקים גבוהים. במאה ה-21 כסאות בר הפכו לפריט זמין והפך לחלק בלתי נפרד מעיצוב הבית, גינות, חצרות, מרפסות, משרדים ועוד.

כיום כסאות בר משתלבים במטבחים מעוצבים בעלי אי גבוהה. פינות ישיבה מעוצבות בחללים שונים בבית ומרפסות קטנות או משולבות עם פינות ישיבה נמוכות. כסאות בר ניתן למצוא גם בחדרי אוכל תעשייתיים, מטבחים משרדיים, פינות ישיבה מודרניות במשרדים ובנייני משרדים. ניתן לשלב כסאות בר גם כחלק מעיצוב הגינה או חצר, צימרים ובתי מלון.

סוגי כסאות בר נפוצים כיום:

שימוש בכסאות בר בחלל הבית או בחצר

בין אם תבחרו לשלב כסא בר בחלל הבית לבין אם תבחרו לשים אותם בחצר, תוכלו למצוא מגוון של כסאות מותאמים לכל התנאים גם בתוך הבית וגם לתנאי חוץ. הטכנולוגיה המתקדמת כיום מאפשרת ליצור כסאות בר משילוב של חומרי גלם איכותיים מאוד וברמת גימור גבוהה. בכסא נדנדה תוכלו למצוא מגוון רחב של כסאות בר בשלל צבעים ומגוון של עיצובים מרהיבים ומודרניים אשר ישדרגו לכם את הבית.

כלי נגישות